A WoW azért is van zseniálisan megcsinálva, mert a hatalmas kontinensek bekalandozható területei mind más-más tematika alapján lettek megalkotva. A Skyrim is egy hatalmas játék (bár nyilván nem akkora, mint a WoW), de nagyjából ugyanolyan tájon barangolod végig az egészet, és ha nem tolod föl a kúl modokat, akkor hamar egyhangú lehet a környezet, főleg annak, aki nem a havas, sziklás északi tájakat, hanem inkább a homokos, pálmafás, trópusi éghajlatot bírja.
A lényeg, hogy a WoW-ban nagyon tetszik a változatosság, főleg hogy egy területet nagyjából egy teljes nap (néha kettő) végigvinni, így nem mindegy, hogy az utána következő táj is éppen olyan, vagy egészen más.
Mivel kedvenc karakterem (Robaj, a kopasz kigyúrt ork sámán) már elég magas szintű, ezért megtehetem, hogy alaposan körbenézegessek vele a kontinenseken, és eldönthessem, melyek a nekem legjobban tetsző területek, hogy aztán azokon toljam végig a küldetéseket. (Persze a karakterszint is számítana, de azt magasról leszarom, én az élményért játszom.)
Robaj a legjobban homokos tengerpartokon szeret zúzni a csopperével
A játékban két frakció közül lehet választani: van az Alliance, ezek a "jófiúk", itt vannak az emberek, elfek, törpék, satöbbi. Az ő területeik inkább erdősek, hegyesek, sok a patak, tó, általában nyugis, barátságos vidékek, ami illik a klasszikus fantasy érzéshez. A másik csapat a Horde, akik a "rosszak", itt vannak az orkok, goblinok, trollok; az ő tájaik a sivatag, a sztyeppe, a dzsungel, a szavanna, a trópusi tengerpart - mondanom sem kell ugye, hogy nekem melyik a szimpatikusabb.
A játékban egyébként mind a két csapat bejárhatja ugyanazokat a területeket pár kivétellel, de nekem egyértelműen jobban tetszenek az eredetileg Hordához tartozó tájak. Ha a játékban ork karaktert indítasz, Durotar kopár, sziklás kősivatagában kezded a játékot, és azt a kurva életbe ez mennyire fílinges már. A trollokról nem is beszélve, akik pedig egy karibi szigetvilágra hajazó kis területen kezdenek Durotartól kicsivel délre.
Mindent egybevéve most, hogy már bejártam a játék nagy részét, és a különféle tájakat, a következők tetszettek a legjobban: a goblinok (egyik) kezdőpályája, a Lost Isles, ami egy trópusi sziget. A már említett troll/ork kezdőpálya, a trópusi sziget/kősivatag. Mulgore, ami a taurenek (bikaemberek) kezdőpályája, és az észak-amerikai prérire emlékeztet (a taurenek egyébként gyakorlatilag az indiánok). A Northern Barrens, ami az afrikai szavanna, Northern Stranglethorn és a Cape of Stranglethorn, ami dzsungel, és egy trópusi kalóztanya (a legkirályabb!!!), Tanaris, ami egy sivatag - Robajjal itt vagyok most éppen, és csak nagyon lassan tolom a küldetéseket, hogy minél több időt tölthessek itt, mert valami gyönyörű a táj. Legvégül pedig a Thousand Needles, ami egy hatalmas tengerszemben lévő sok hegycsúcs vidéke, szintén lenyűgöző. Főleg, hogy kapsz egy csónakot, amivel kedvedre furikázhatsz a szigetek között, öcsém.
Ezek a játékbeli kedvenceim persze azt is megmutatják, hova utaznék a legszívesebben a való életben. Egyik sincs közel sajnos, de még fiatal vagyok, és csak lesz elég időm és pénzem ahhoz, hogy ezekre a helyekre igazából is eljuthassak. Addig pedig marad a játék, de hidd el nekem, ezeken a képzeletbeli tájakon kalandozni így is kurva nagy élmény nekem.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése